نوشته شده توسط : ره جویان عدالت

در طلاق توافقی باید درنظر داشت که یک وکیل به هیچ وجه نمی‌تواند از طرف زن و مرد ، وکالت در طلاق رابه عهده بگیرد ودر شرایطی که زن از طرف مرد وکالت در طلاق داشته باشد دراین وضعیت وکیل زن ، وکیل با واسطه مرد نیز محسوب می‌شود و حضور زن در دادگاه فقط برای امضای دادخواست ضروری می‌باشد.

مطالبه نفقه در طلاق توافقی:

نفقه براساس آنچه که در قانون ذکر شده است تمامی هزینه هاي‌ معمول یک زن از جمله هزینه هاي‌ مسکن، پوشاک، درمانی و… را گویند ونفقه زن و شیوه پرداخت آن براساس توافق زوجین خواهد بود. 

مطالبه مهریه در طلاق توافقی:

دراین شرایط زن باید با توجه به توافقی که بین طرفین حاصل شده است بخشی از مهریه و یا تمام آنرا ببخشد و شیوه مطالبه مهریه پرداخت باقیمانده مهریه زن بسته به نوع توافق دو طرف دارد.

آنچه امروزه مشاهده می‌کنیم زوج هاي‌ زیادی هستند که به جهت دعاوی مختلف خانوادگی از جمله طلاق توافقی، مهریه، نفقه، اجرت المثل، استرداد جهیزیه ، حضانت فرزند مشترک و ... به دنبال راه حل مشکلات خود در دادگاههای خانواده هستند.

شرایط جوامع امروزی و تکاپوی زن و مرد در یک خانواده برای داشتن زندگی بهتر و انجام فعالیت هاي‌ اقتصادی، خستگی و نگذاشتن زمان برای یکدیگر باعث بروز مشکلاتی در کانون زناشویی خانواده و تزلزل آن شده است. در این بین زوجین که با یکدیگر سازگاری ندارند طی کردن  مراحل طلاق توافقی  را بعنوان راه حل مشکلات خود برمی گزینند.

در طلاق توافقی طبق معمولً زوجین بر سر تمام موارد مهم زندگی خود از جمله حضانت فرزند در طلاق توافقی، مهریه، نفقه و اجرت المثل و بسیاری از امور دیگر باید به توافق برسند.

زوجینی که طلاق توافقی را انتخاب کرده اند، با مدارک خود به دادگاه می‌روند پس از پرکردن دادخواست و ارائه کردن آن به دادگاه ، پس از بررسی نظر مشاوران و داوران دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند. 

برای حل مشکلات خانوادگی خود میتوانید با استفاده از مشاوره تلفنی و حضوری وکیل طلاق خبره دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت و بدون نیاز به شرکت در جلسات مشاوره و داوری طلاق توافقی خود را به آسان ترین شکل ممکن بگیرید.

طلاق خلع که بخشی از طلاق بائن محسوب می‌شود زن بدلیل کراهتی که از مرد دارد باید تمام یا بخشی از مهریه خود را به او بذل نماید.در غیر اینصورت اگر زن اقدام بخواهد به مهریه یا مالی که بخشیده رجوع کند طلاق از حالت بائن به رجعی تبدیل خوهد شد و مر می تواند در این شرایط در زمان عده به همسرش رجوع کند.



:: موضوعات مرتبط: دعاوی خانواده , مهریه , طلاق توافقی , ,
:: برچسب‌ها: طلاق,بهترین وکیل خانواده,انواع طلاق,وکیل طلاق توافقی,وکیل طلاق در ایران,وکیل طلاق در تهران, وکیل طلاق در رسالت,وکیل طلاق در تهرانپارس,هزینه دادخواست طلاق توافقی,نفقه,مهریه,وکیل طلاق در نارمک,وکیل خانواده, وکیل خوب طلاق توافقی,وکیل خوب طلاق,وکیل طلاق, بهترین وکیل طلاق, طلاق توافقی,وکیل خوب برای طلاق توافقی, حضانت, حضانت فرزند, حضانت بچه, اجرت المثل ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ره جویان عدالت

امروزه با دور شدن از سنت ، برای زوجینی که باهم سازگار نیستند راه حلی ایجاد شده است تحت عنوان طلاق توافقی که از آن به طلاق تفاهمی نیز تعبیر می شود. در این نوع طلاق، زوجین به هر دلیلی می خواهند که با توافق مشترک از یکدیگر جدا شوند.

روال انجام طلاق توافقی از زمان دریافت مدارک توسط وکیل یک هفته الی ده روز کاری زمان می برد و با حضور وکیل دیگر نیازی به حضور زوجین در دادگاه و جلسات مختلف مشاوره و داوری وجود ندارد و وکیل به جای آن ها حضور پیدا می کند.

اما امروزه در تغییراتی که در قانون مدنی انجام شده است. طلاق توافقی به قانون اضافه شده است. طلاق توافقی در واقع طلاق خلع بائن محسوب می شود و در آن مرد دیگر نمی تواند به همسرش رجوع داشته باشد.

امروزه در دادگاه های خانواده به انواع دعاوی مختلف از جمله مهریه ، اجرت المثل ، استرداد جهیزیه ، نفقه ، طلاق و ... پرداخته می شود.

نفقه در طلاق توافقی:

تمام هزینه های متداول و متناسب با وضعیت زن از جمله پوشاک ، غذا ، مسکن و اثاث منزل ، هزینه های درمانی و بهداشتی و... را نفقه گویند. اما در طلاق توافقی بحث پرداخت نفقه نیز باید طبق توافق زوجین باشد همچنین طرفین باید در خصوص نفقه ایام عده نیز توافق نمایند. 

 

مهریه پشتوانه زن در جامعه :

طبق قانون مدنی طلاق خلع ، یکی از اقسام طلاق بائن است و طلاقی است که زن بواسطه کراهت از همسرش و برای کندن از او باید قسمتی یا تمام مهریه خود را به او ببخشد.

امروزه با استفاده از وکیل طلاق دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت می توانید طلاق توافقی خود را به بهترین شکل بگیرید و مطالبات خود در زمینه مهریه ، نفقه و اجرت المثل را دریافت کنید.

با استفاده از بهترین وکیل خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت زوجین می توانند دادخواست گواهی عدم امکان سازش را تسلیم دادگاه کنند. با استفاده از وکیل طلاق توافقی این مجموعه زوجین دیگر نیازی به حضور در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره نخواهند داشت و روند طلاق بسیار سریعتر انجام می شود.



:: موضوعات مرتبط: دعاوی خانواده , طلاق توافقی , ,
:: برچسب‌ها: طلاق,بهترین وکیل خانواده,انواع طلاق,وکیل طلاق توافقی,وکیل طلاق در ایران,وکیل طلاق در تهران, وکیل طلاق در رسالت,وکیل طلاق در تهرانپارس,هزینه دادخواست طلاق توافقی,نفقه,مهریه,وکیل طلاق در نارمک,وکیل خانواده, وکیل خوب طلاق توافقی,وکیل خوب طلاق,وکیل طلاق, بهترین وکیل طلاق, طلاق توافقی,وکیل خوب برای طلاق توافقی, ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ره جویان عدالت

در طلاق توافقی زوجین باید بر سر همه مسائل اساسی زندگی شان از جمله اجرت المثل ، مهریه ، نفقه و ... باید به تفاهم دو جانبه و در نتیجه توافق کامل برسند.

امروزه در راهروهای دادگاه های خانواده به وفور زوج هایی دیده می شوند که بدلیل نداشتن سازگاری به دلایل مختلف از جمله عدم تفاهم، وجود مشکلات اقتصادی و .... کانون روابط زناشویی آنها دچار مشکل شده و دیگر قصد سازش برای ادامه زندگی مشترک را ندارند. در این حالت این زوج ها به دنبال جدایی بی درسر و آسان هستند به همین جهت آنها طلاق توافقی را انتخاب می کنند.

با داشتن وکیل طلاق دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت با سابقه درخشان نزدیک به سه دهه فعالیت در زمینه پرونده های خانواده می توانید بدون نیاز به حضور زوجین در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره طلاق توافقی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برسانید.

در طلاق توافقی یک وکیل نمی تواند از طرف زن و مرد، وکالت در طلاق را به عهده گیرد و اگر زن از طرف مرد وکالت در طلاق گرفته باشد در این شرایط وکیل زن ، به نوعی با واسطه وکیل مرد نیز به حساب می آید و در این شرایط فقط حضور زن در دادگاه برای امضای دادخواست لازم است.

نفقه و طلاق توافقی

تمامی هزینه های متداول یک زن را از جمله هزینه های بهداشتی ، درمانی ، مسکن ، پوشاک و ... را نفقه گویند. پرداخت نفقه نیز مانند مهریه در طلاق توافقی کاملا براساس توافق زن و مرد است و زن می تواند از دو روش تنظیم دادخواست و طرح دعوی کیفری نفقه را دریافت کند.

مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

در طلاق توافقی زن باید بخشی از مهریه اش یا کل آن را با توجه به توافق طرفین ببخشد و شیوه پرداخت مابقی مهریه نیز با توجه به توافق طرفین تعیین می شود.  

مهریه همواره یک پشتوانه محکم اجتماعی برای زنان به حساب می آید. باید توجه داشت که رای دادگاه برای مهریه به طور کامل براساس آنچه که زوجین توافق کرده اند صادر می شود.



:: موضوعات مرتبط: دعاوی خانواده , مهریه , طلاق توافقی , ,
:: برچسب‌ها: طلاق , بهترین وکیل خانواده , انواع طلاق , وکیل طلاق توافقی , وکیل طلاق در ایران , وکیل طلاق در تهران , وکیل طلاق در رسالت , وکیل طلاق در تهرانپارس , هزینه دادخواست طلاق توافقی , نفقه , مهریه , وکیل طلاق در نارمک , وکیل خانواده , وکیل خوب طلاق توافقی , وکیل خوب طلاق , وکیل طلاق , بهترین وکیل طلاق , طلاق توافقی , وکیل خوب برای طلاق توافقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد