نوشته شده توسط : ره جویان عدالت

امروزه با دور شدن از سنت ، برای زوجینی که باهم سازگار نیستند راه حلی ایجاد شده است تحت عنوان طلاق توافقی که از آن به طلاق تفاهمی نیز تعبیر می شود. در این نوع طلاق، زوجین به هر دلیلی می خواهند که با توافق مشترک از یکدیگر جدا شوند.

روال انجام طلاق توافقی از زمان دریافت مدارک توسط وکیل یک هفته الی ده روز کاری زمان می برد و با حضور وکیل دیگر نیازی به حضور زوجین در دادگاه و جلسات مختلف مشاوره و داوری وجود ندارد و وکیل به جای آن ها حضور پیدا می کند.

اما امروزه در تغییراتی که در قانون مدنی انجام شده است. طلاق توافقی به قانون اضافه شده است. طلاق توافقی در واقع طلاق خلع بائن محسوب می شود و در آن مرد دیگر نمی تواند به همسرش رجوع داشته باشد.

امروزه در دادگاه های خانواده به انواع دعاوی مختلف از جمله مهریه ، اجرت المثل ، استرداد جهیزیه ، نفقه ، طلاق و ... پرداخته می شود.

نفقه در طلاق توافقی:

تمام هزینه های متداول و متناسب با وضعیت زن از جمله پوشاک ، غذا ، مسکن و اثاث منزل ، هزینه های درمانی و بهداشتی و... را نفقه گویند. اما در طلاق توافقی بحث پرداخت نفقه نیز باید طبق توافق زوجین باشد همچنین طرفین باید در خصوص نفقه ایام عده نیز توافق نمایند. 

 

مهریه پشتوانه زن در جامعه :

طبق قانون مدنی طلاق خلع ، یکی از اقسام طلاق بائن است و طلاقی است که زن بواسطه کراهت از همسرش و برای کندن از او باید قسمتی یا تمام مهریه خود را به او ببخشد.

امروزه با استفاده از وکیل طلاق دپارتمان خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت می توانید طلاق توافقی خود را به بهترین شکل بگیرید و مطالبات خود در زمینه مهریه ، نفقه و اجرت المثل را دریافت کنید.

با استفاده از بهترین وکیل خانواده گروه وکلای ره جویان عدالت زوجین می توانند دادخواست گواهی عدم امکان سازش را تسلیم دادگاه کنند. با استفاده از وکیل طلاق توافقی این مجموعه زوجین دیگر نیازی به حضور در دادگاه و جلسات داوری و مشاوره نخواهند داشت و روند طلاق بسیار سریعتر انجام می شود.



:: موضوعات مرتبط: دعاوی خانواده , طلاق توافقی , ,
:: برچسب‌ها: طلاق,بهترین وکیل خانواده,انواع طلاق,وکیل طلاق توافقی,وکیل طلاق در ایران,وکیل طلاق در تهران, وکیل طلاق در رسالت,وکیل طلاق در تهرانپارس,هزینه دادخواست طلاق توافقی,نفقه,مهریه,وکیل طلاق در نارمک,وکیل خانواده, وکیل خوب طلاق توافقی,وکیل خوب طلاق,وکیل طلاق, بهترین وکیل طلاق, طلاق توافقی,وکیل خوب برای طلاق توافقی, ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 | نظرات ()